Law Firm Strategies for the 21st Century:
Law Firm Strategies for the 21st Century:

Law Firm Strategies for the 21st Century:

Strategies for Success

Beitrag, Deutsch, 252 Seiten

Autor: Christoph H. Vaagt

Herausgeber / Co-Autor: IBA Law Firm Management Section

Erscheinungsdatum: 2013

ISBN: 1909416169

Quelle: Globe Law and Business


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Preis: 119,90 €

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Christoph H. Vaagt editierte im Auftrag der Law Firm Management Section der Inter Bar Association (IBA), dieses Buch über Kanzleistrategien. Dieses Buch fasst Beiträge von weltweit tätigen Praktikern und Spezialisten zusammen, in einer einmaligen Edition. Auf Basis der neuesten Forschung zu Professional Service Firms und unter Einbezug führender Wissenschaftler, schafft dieses Buch erstmalig den Bogen von der Theorie zur Praxis. Basierend auf dem Theoriemodell der markt- und ressourcenseitigen Strategiedimensionen werden zu jedem Teil wichtige Elemente, die das Geschäftsmodell der Kanzlei der Zukunft betreffen, ausführlich besprochen.

Table of contents

I. Introduction (Maximo Bomchil, Christoph H. Vaagt)

II. General aspects of law firm strategies

  • Strategy in law firms – what it is and why we should care? (Bente Lowendahl, BI Norwegian Business School, Bergen/Norway)
  • The role of professional ethics in shaping law firms’ strategy (Tomasz Wardinsky, Wardinsky & partners, Warszawa/Poland)
  • Easy and difficult at the same time: some general considerations on law firm strategy (Peter Kurer, Zurich/Switzerland)
  • Drivers of change; history of market changes (Mats Anderson, Linklaters, Stockholm/Sweden)
  • Trends shaping the legal markets in the future (David Barnard & Miriam Herman, Blaqwell Inc., Washington/USA)
  • Emerging market response to trends shaping the legal markets (Irina Paliashvili, Ukrainian Legal Group, Kiev/Ukraine)

III. Resource side strategies

  • Resource based approach to strategy (Dina Gracheva, Moscow, Russia)
  • Introducing a balanced scorecard (Peter Oberlechner, Wolf Theiss, Wien/Austria)
  • Career path in law firms (Jaime Fernández Madero, Buenos Aires/Argentina)
  • Strategic challenges for firm leaders (Patrick McKenna, Edmonton/Canada)
  • Systems and structures (Rob Millard, Venturis Consulting Group LLP, London/UK))
  • Improving efficiency in law firms in times of flat turnover and increasing costs (Ashley Balls, LegalBestPractice, Wellington/New Zealand)

IV. Market side strategies:

  • The new normal (Richard Given, HSBC Holdings plc, London/UK; Paul Lippe, OnRamp Systems, California)
  • Professionalising the pricing and procurement processes (Silvia Hodges, New York/USA)
  • Work types (Mark Jones, Addleshaw Goddard LLP, London/UK)
  • How to Screw Up Your International Expansion (Robert Bata, WarwickPlace Legal, New York/USA)
  • How (not) to merge (Lisa Smith, Fairfax Associates, Washington/USA)
  • Winning and keeping clients (Leigh Dance, ELD International LLC, Brussels/Belgium)
  • Corporate reputation: definitions and dimensions (William S Harvey, Tim Morris; Michael Smets: Economics and Strategy Group, University of Oxford, UK)
  • Reputation and Relationship: capital of law firms (Philip Rodney, Burness Paul, Edinbourgh/Scotland/UK)

Christoph H. Vaagt

DE, München

Geschäftsführer

Christoph H. Vaagt Law Firm Change Consultants

Publikationen: 3

Veranstaltungen: 2

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