Marketingforschung

SUCHE

–  Nach Themen
+  Nach Branchenkompetenz+  Nach Länderkompetenz –  Inhalte +  nach Medium +   Datum +   PDF –  ähnliche Themen

Publikationen für Marketingforschung

31 - 40 von 82 Treffer

Pressestimme: 2007

Aufrufe letzte 30 Tage: 1

Are Consumers Heterogeneous in their Preferences for Odd and Even Prices? Findings from a Choice Based Conjoint Study

Are Consumers Heterogeneous in their Preferences for Odd and Even Prices? Findings from a Choice Based Conjoint Study

While marketing theories provide some justification for the common practice of setting 9-ending prices, the...

Beitrag: 2007

Aufrufe letzte 30 Tage: 4

Semiparametric Multinomial Logit Models for Analysing Consumer Choice Behaviour

Semiparametric Multinomial Logit Models for Analysing Consumer Choice Behaviour

The multinomial logit model (MNL) is one of the most frequently used statistical models in marketing...

Beitrag: 2007

Aufrufe letzte 30 Tage: 1

Nonlinear Effects in Brand Choice Models: Comparing Heterogeneous Latent Class to Homogeneous Nonlinear Models

Nonlinear Effects in Brand Choice Models: Comparing Heterogeneous Latent Class to Homogeneous Nonlinear Models

We investigate whether the latent class multinomial logit choice model with segmentspecific linear utility...

Beitrag: 2007

Aufrufe letzte 30 Tage: 1

Commitment vs. Net Promoter Score / Stefan Ruf, Anovum Zürich

Commitment vs. Net Promoter Score / Stefan Ruf, Anovum Zürich

A Comparison: Conversion ModelTM (CM) vs. Net Promoter Score (NPS)

Autor: lic. rer. pol. Stefan Ruf

The link  of  "the ultimate question" to future business performance is more than...

Vortrag: 2007

Aufrufe letzte 30 Tage: 1

Studie IT-Marketing 2006/20007

Studie IT-Marketing 2006/20007

Autor: Prof. Dr. Michael Bernecker

Nur wenige Unternehmen der IT-Branche sind in der Lage, ihre Positionierung zu benennen und damit auch ihre...

Studie: 2007

Aufrufe letzte 30 Tage: 1

Emoción y decisión de compra

Emoción y decisión de compra

La universalidad de las expectativas

Autor: Dr. Philipp Hillenbrand

El proceso de decisión de compra del consumidor es un tema esencial para entender las determinantes...

Beitrag: 2007

Aufrufe letzte 30 Tage: 2

Ich sehe das, was du nicht siehst

Ich sehe das, was du nicht siehst

Emotionalität derBildwelten von Werbung besser nutzen

Autor: Dr. Uwe Lebok

Werbewirkung setzt voraus, dass ein Konsument die Kommunikationsinhalte (emotional) an sich heran...

Beitrag: 2007

Aufrufe letzte 30 Tage: 1

Ich weiß, dass es wirklich hilft

Ich weiß, dass es wirklich hilft

Hebelwirkung durch eindeutige Glaubensbekenntnisse im Gesundheits- und Kosmetikbereich

Autor: Dr. Uwe Lebok

Beitrag: 2007

Aufrufe letzte 30 Tage: 1

Lebensstile 2020

Lebensstile 2020

Eine Typologie für Gesellschaft, Konsum und Marketing

Mit einer komplexen und sich in immer kürzeren Zeitabständen verändernden Gesellschaft...

Studie: 2007

Aufrufe letzte 30 Tage: 1

31 - 40 von 82 Treffer